Een tijdje terug ben ik naar een osteopaat geweest die ik aangeraden had gekregen door de fysiotherapeut die mijn in de loop der jaren het beste heeft geholpen (Leanne): Van den Dries uit Goes. Aanleiding waren de twee dingen waar ik al sinds m’n jeugd last van heb: bekkenscheefstand en korte periodes van buikpijn (medisch onverklaarbaar).
Het zijn allebei niet echt heel ernstige klachten, maar soms wel vervelend. Die bekkenscheefstand heeft me wel parten gespeeld bij het sporten, in de overgang bijvoorbeeld en vorig jaar nog. Chiropractie heeft me jarenlang geholpen, maar daar ben ik vorig jaar mee gestopt, ik wilde het zonder proberen. Dat gaat goed, maar het kan vast beter, vandaar.
Ik had zelf al een vaag vermoeden dat de 2 klachten met elkaar te maken zouden kunnen hebben, en zo dacht Van den Dries er ook over. We hadden een interessant gesprek waar ik veel aan had, hij zette m’n bekken recht met een vrij subtiele manipulatie die ik nog niet kende, en hij raadde me een paar wijzigingen in m’n voeding aan – daarover binnenkort meer.
Het was best een heftig consult. Mijn lijf was daarna zo’n 2 weken aan het zoeken, maar sindsdien gaat het goed. Ik voel me vooral ‘los’ rond m’n schouders en bovenrug. Ik ben benieuwd hoe duurzaam dat gaat zijn. Ik ben hoopvol! En anders mag ik nog een keertje terugkomen. Dat vond ik wel bijzonder: dat hoefde dus niet, in de zin van: hij hield me bepaald niet aan het lijntje. Sympathiek!




Geef een reactie